Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Risico

Meetnummer: A11161N
  Meetnummer:
A11161N
District:
Amsterdam
Meetdatum:
9 oktober 1941
Meetplaats:
Leiden
Eerste meting?:
Nee
 
  Naam schip
Risico
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
motorschip
Materiaal:
staal
Werf:
Mittendorff
Plaats werf:
Dedemsvaart
Bouwjaar:
1916
 
  N.B. De naam van de werf is aangepast. De originele invoer is: Middendorf .  
  Lengte:
31,47 meter
Breedte:
5,44 meter
Inzinking:
1,93 meter
Waterverplaatsing:
212,113 ton
   
  Eigenaar:
J. Dekker
Domicilie:
Zwolle
Opmerking bij eigenaar:
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: G8921N
 
 
Er bestaat een Vorige meting voor dit schip onder meetnummer: AE10943B. Deze meting komt niet voor in de database, mogelijk omdat het een buitenlandse meting is. De Nederlandse meting A4180N verwijst ook naar die meting. (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
  Er bestaat een Vorige meting die naar deze meting verwijst: A4180N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.).
 
Andere naam: Feal
  Naam:
Feal
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1921_013
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
257 B Zwolle 1928
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: A4180N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G8921N  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G11306N  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 2
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.