Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Delft-Amsterdam

Meetnummer: A126N
  Meetnummer:
A126N
District:
Amsterdam
Meetdatum:
16 december 1899
Meetplaats:
Amsterdam
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Delft-Amsterdam
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
motorpakschuit 12 pk
Materiaal:
ijzer
Werf:
A. Pannevis
Plaats werf:
Alphen a/d Rijn
Bouwjaar:
1895
 
  Lengte:
22,20 meter
Breedte:
3,96 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
60,366 ton
   
  Eigenaar:
J. van der Well
Domicilie:
Delft
Opmerking bij eigenaar:
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: H2788N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
  Er bestaat een Volgende meting die naar deze meting verwijst: H230N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.).
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Hermeting KB 1927 : 's-Gravenhage 18/7/1932 /No. 2788
Aanvullende info:
Literatuur:
Status:
 
Hermeting
  Datum:
10 september 1901
Plaats:
Delft
Opmerking:
 
Hermeting
  Datum:
6 januari 1911
Plaats:
Delft
Opmerking:
 
Andere naam: Delft-Zaandam
  Naam:
Delft-Zaandam
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1910_027
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
397 B sHage 1928
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: A22210N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: H126N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: H2788N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.