Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Commissaris der koningin Jhr. M. Schorer

Meetnummer: A31N
  Meetnummer:
A31N
District:
Amsterdam
Meetdatum:
11 september 1899
Meetplaats:
Amsterdam
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Commissaris der koningin Jhr. M. Schorer
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
schroefstoomschip 16 pk
Materiaal:
ijzer
Werf:
A. Pannevis
Plaats werf:
Alphen a/d Rijn
Bouwjaar:
1892
 
  Lengte:
30,10 meter
Breedte:
5,07 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
96,504 ton
   
  Eigenaar:
Mij. van schroefstoombootdienst
Domicilie:
Haarlem
Opmerking bij eigenaar:
 
  N.B. De naam van de eigenaar is aangepast. De originele invoer is: Mij. voor schroefstoomboot dienst .  
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: G9092N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Literatuur:
De Rijnbode 19/6/1892, p.2: stoommachine en ketel geleverd door Löbnis & Co. Rotterdam.
Status:
 
Hermeting
  Datum:
11 december 1912
Plaats:
Gouda
Opmerking:
 
Andere naam: Commissaris der koningin Jhr. mr. J.W.M. Schorer
  Naam:
Commissaris der koningin Jhr. mr. J.W.M. Schorer
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is W. Bus stoombootmij.
  Naam:
W. Bus stoombootmij.
Domicilie:
Haarlem
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1910_008
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
286 B Alkm 1947
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G9092N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Dit schip is bewaard gebleven
  Dit schip komt voor in het Bestand Historische Schepen (BHS), de database van Het Historisch Bedrijfsvaartuig, onder BHS nummer 14393. De huidige eigenaar van het schip geeft echter geen toestemming om die gegevens openbaar te maken.  
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.