Meetnummer:
A31N
|
|
Meetnummer: A31N |
District:
Amsterdam |
Meetdatum: 11 september 1899 |
Meetplaats: Amsterdam |
Eerste meting?: Ja |
|
|
Naam schip Commissaris der koningin Jhr. M. Schorer |
Opmerking bij naam schip: – |
|
|
Scheepstype: schroefstoomschip 16 pk |
Materiaal: ijzer |
Werf:
A. Pannevis |
Plaats werf: Alphen a/d Rijn |
Bouwjaar: 1892 |
|
|
Lengte: 30,10 meter |
Breedte: 5,07 meter |
Inzinking: – |
Waterverplaatsing: 96,504 ton |
|
|
|
Eigenaar: Mij. van schroefstoombootdienst |
Domicilie: Haarlem |
Opmerking bij eigenaar: – |
|
|
N.B. De naam van de eigenaar is aangepast. De originele invoer is: Mij. voor schroefstoomboot dienst .
|
|
|
Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: G9092N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
|
|
|
Opmerkingen
|
|
Opmerking uit ligger: – |
Aanvullende info: – |
Literatuur: De Rijnbode 19/6/1892, p.2: stoommachine en ketel geleverd door Löbnis & Co. Rotterdam. |
Status: – |
|
|
Hermeting
|
|
Datum: 11 december 1912 |
Plaats: Gouda |
Opmerking: – |
|
|
Andere naam: Commissaris der koningin Jhr. mr. J.W.M. Schorer
|
|
Naam: Commissaris der koningin Jhr. mr. J.W.M. Schorer |
Jaar van ingang: – |
Opmerking: – |
|
|
Andere eigenaar, naam is W. Bus stoombootmij.
|
|
Naam: W. Bus stoombootmij. |
Domicilie: Haarlem |
Jaar van ingang: – |
Opmerking: – |
|
|
Scans van de liggers
|
|
Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam
onder nummer:
H1910_008
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster.
Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
|
|
|
Kadaster
|
|
Brandmerk: 286 B Alkm 1947 |
Opmerking: – |
|
|
Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G9092N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.) |
|
|
Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht. De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand. U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad. |
|
|
Toon de scan van Getuigschrift van branding 1 |
|
|
Dit schip is bewaard gebleven
|
|
Dit schip komt voor in het Bestand Historische Schepen (BHS), de database van Het Historisch Bedrijfsvaartuig, onder BHS nummer 14393. De huidige eigenaar van het schip geeft echter geen toestemming om die gegevens openbaar te maken. |
|
|
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens,
naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.
|