Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Heerenveen

Meetnummer: A3584N
  Meetnummer:
A3584N
District:
Amsterdam
Meetdatum:
7 augustus 1913
Meetplaats:
Amsterdam
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Heerenveen
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
schroefstoomschip 80 pk
Materiaal:
staal
Werf:
Verschure en Co. Scheepswerf en Machinefabriek
Plaats werf:
Amsterdam
Bouwjaar:
1913
 
  N.B. De naam van de werf is aangepast. De originele invoer is: verschure & Co. Scheepswerf en Mach. Fabr. .  
  Lengte:
55,33 meter
Breedte:
7,16 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
206,103 ton
   
  Eigenaar:
Verschure en Co. Algemeene Binnenlandsche Stoomvaart Mij.
Domicilie:
Amsterdam
Opmerking bij eigenaar:
 
  N.B. De naam van de eigenaar is aangepast. De originele invoer is: Verschure & Co. Alg. binnenland. Stoomvaart Mij. .  
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: G2463N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
N.B. vervolgmeting staat niet in de ligger maar is door vergelijking met de meetgegevens en publicaties bepaald.
Literatuur:
KAMPEN, H.C.A. van en H. Kersken Hzn (1927) Schepen die voorbijgaan, een verzameling afbeeldingen en beschrijvingen van schepen die de Nederlandsche binnenwateren bevaren, ANWB/ Kon. Verb. Ned. Watersport-vereenigingen
Status:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1913_115
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
709 Z Amst 1927
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G2463N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
  Brandmerk:
1692 Z Amst 1938
Opmerking:
 
  Ik kan het brandmerk in de LSD (1692 Z Amst 1938) niet terug vinden in de Kadaster-scans.  
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.