Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Rijnstroom

Meetnummer: A4180N
  Meetnummer:
A4180N
District:
Amsterdam
Meetdatum:
21 juni 1916
Meetplaats:
Amsterdam
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Rijnstroom
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
zeilaak
Materiaal:
staal
Werf:
D. Mittendorff
Plaats werf:
Dedemsvaart
Bouwjaar:
1916
 
  Lengte:
31,50 meter
Breedte:
5,44 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
229,266 ton
   
  Eigenaar:
J. Seijdel
Domicilie:
Hoogeveen
Opmerking bij eigenaar:
Wijziging eigenaar 18/12/1919
 
 
Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: AE10943B. Deze meting komt niet voor in de database, mogelijk omdat het een buitenlandse meting is. De Nederlandse meting A11161N verwijst ook naar die meting. (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: A11161N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Hermeting
  Datum:
9 april 1932
Plaats:
Belgie
Opmerking:
 
Andere naam: Risico
  Naam:
Risico
Jaar van ingang:
Opmerking:
Wijziging naam en eigenaar 24/3/1922
 
Andere eigenaar, naam is J. Eleveld
  Naam:
J. Eleveld
Domicilie:
Meppel
Jaar van ingang:
Opmerking:
Wijziging naam en eigenaar 24/3/1922
 
Andere eigenaar, naam is Jan Dekker
  Naam:
Jan Dekker
Domicilie:
Zwolle
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1914_033
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
257 B Zwolle 1928
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: A11161N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G8921N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G11306N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 2
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.