Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip de gekroonde Haan

Meetnummer: A616N
  Meetnummer:
A616N
District:
Amsterdam
Meetdatum:
1 maart 1901
Meetplaats:
Amsterdam
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
de gekroonde Haan
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
motorschip 12 pk
Materiaal:
ijzer
Werf:
Pannevis
Plaats werf:
Alphen a/d Rijn
Bouwjaar:
1900
 
  N.B. Het scheepstype is aangepast. De originele invoer is: motorschip 12 pk .  
  Lengte:
20,50 meter
Breedte:
3,68 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
50,109 ton
   
  Eigenaar:
Fa. Dros en Gebr. Tieleman
Domicilie:
Leiden
Opmerking bij eigenaar:
 
  N.B. De naam van de eigenaar is aangepast. De originele invoer is: Dros en Gebr. Fieleman .  
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: R14577N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Cornelis Dros en Caspard en Adrien Tieleman namen in 1827 de zeepziederij De Gerkroonde Haan in Leid over onder de firmanaam Dros en Gebr. Tieleman
Literatuur:
Status:
 
Hermeting
  Datum:
10 december 1917
Plaats:
Leiden
Opmerking:
 
Andere naam: Onderneming II
  Naam:
Onderneming II
Jaar van ingang:
Opmerking:
Utrecht 4/8/1927
 
Andere eigenaar, naam is Melis van Schaik
  Naam:
Melis van Schaik
Domicilie:
Hilversum
Jaar van ingang:
Opmerking:
Utrecht 4/8/1927
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1910_125
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
80 B Utr 1928
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R14577N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.