Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Linquenda

Meetnummer: A6175N
  Meetnummer:
A6175N
District:
Amsterdam
Meetdatum:
2 augustus 1927
Meetplaats:
Amsterdam
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Linquenda
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
sleepschip
Materiaal:
staal
Werf:
Vooruit (Bouwnummer 219)
Plaats werf:
Enkhuizen
Bouwjaar:
1927
 
  N.B. De werf staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.  
  Lengte:
50,00 meter
Breedte:
6,60 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
554,784 ton
   
  Eigenaar:
G. Visser
Domicilie:
Nes (West Dongeradeel)
Opmerking bij eigenaar:
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: KDt93D. Deze meting komt niet voor in de database, mogelijk omdat het een buitenlandse meting is.
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Literatuur:
G.J.W. van den Beldt (1978) 75 jaar ‘op stapel’ de geschiedenis van een nederlandse scheepswerf 1903-1978
Status:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1916_030
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
81 B Alkm 1927
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G13044N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R16036N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R19883N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R27949N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R41855N  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 3 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 3 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 2
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.