Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Pieter Goedkoop Dzn

Meetnummer: A6528N
  Meetnummer:
A6528N
District:
Amsterdam
Meetdatum:
12 november 1928
Meetplaats:
Amsterdam
Eerste meting?:
Nee
 
  Naam schip
Pieter Goedkoop Dzn
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
stoomsleepboot 500 ipk
Materiaal:
staal
Werf:
Kromhout
Plaats werf:
Amsterdam
Bouwjaar:
1911
 
  N.B. Het scheepstype is aangepast. De originele invoer is: sleepboot .  
  Lengte:
27,97 meter
Breedte:
6,83 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
54,101 ton
   
  Eigenaar:
Rederij v/h Gebr. Goedkoop
Domicilie:
Amsterdam
Opmerking bij eigenaar:
 
  N.B. De naam van de eigenaar staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
N.B. De domicilie staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
 
  Er bestaat een Vorige meting voor dit schip onder meetnummer: A3147N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Eigendomsgegevens aangevuld uit ligger Binnenmeetbrieven Amsterdam
Literatuur:
Status:
1911 t/m 1962 L. 27.50 B. 6.40 D. 3.20 54 brt: Verticaal Compound, 2 cilinder met oppervlak condensatie. Werkspoor. Cyl. 370X740 m/m, slag 600 m/m. Ketel: Scots Werkspoor. Lang 3200 m/m-middellijn 3900 m/m. 3 gegolfde vuren. 8 atm. Verw. oppvl. 163/m2. Voorzien van stoomstuurmachine. 500 ipk. 1934 verbouwd naar 750 ipk. Mei 1941 inbeslaggenomen. Afgevoerd naar Gotenhafen Danzig, samen met de"Maria Henriette & Anna Cornelia". Werkzaam geweest in Gdansk en Gotenhafen. 1945 teruggevonden in Kiel als Pieter. 1946 na reparatie weer in de vaart gebracht. 1-4-1962 verkocht voor sloop aan Fa. de Boer-Slooten, Wormer
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1916_101
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
3215 B Amst 1953
Opmerking:
 
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1