Meetnummer:
A6528N
|
|
Meetnummer: A6528N |
District:
Amsterdam |
Meetdatum: 12 november 1928 |
Meetplaats: Amsterdam |
Eerste meting?: Nee |
|
|
Naam schip Pieter Goedkoop Dzn |
Opmerking bij naam schip: – |
|
|
Scheepstype: stoomsleepboot 500 ipk |
Materiaal: staal |
Werf:
Kromhout |
Plaats werf: Amsterdam |
Bouwjaar: 1911 |
|
|
N.B. Het scheepstype is aangepast. De originele invoer is: sleepboot .
|
|
|
Lengte: 27,97 meter |
Breedte: 6,83 meter |
Inzinking: – |
Waterverplaatsing: 54,101 ton |
|
|
|
Eigenaar: Rederij v/h Gebr. Goedkoop |
Domicilie: Amsterdam |
Opmerking bij eigenaar: – |
|
|
N.B. De naam van de eigenaar staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd. N.B. De domicilie staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
|
|
|
Er bestaat een Vorige meting voor dit schip onder meetnummer: A3147N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
|
|
|
Opmerkingen
|
|
Opmerking uit ligger: – |
Aanvullende info: Eigendomsgegevens aangevuld uit ligger Binnenmeetbrieven Amsterdam |
Literatuur: – |
Status: 1911 t/m 1962 L. 27.50 B. 6.40 D. 3.20 54 brt: Verticaal Compound, 2 cilinder met oppervlak condensatie. Werkspoor. Cyl. 370X740 m/m, slag 600 m/m. Ketel: Scots Werkspoor. Lang 3200 m/m-middellijn 3900 m/m. 3 gegolfde vuren. 8 atm. Verw. oppvl. 163/m2. Voorzien van stoomstuurmachine. 500 ipk. 1934 verbouwd naar 750 ipk. Mei 1941 inbeslaggenomen. Afgevoerd naar Gotenhafen Danzig, samen met de"Maria Henriette & Anna Cornelia". Werkzaam geweest in Gdansk en Gotenhafen. 1945 teruggevonden in Kiel als Pieter. 1946 na reparatie weer in de vaart gebracht. 1-4-1962 verkocht voor sloop aan Fa. de Boer-Slooten, Wormer |
|
|
Scans van de liggers
|
|
Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam
onder nummer:
H1916_101
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster.
Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
|
|
|
Kadaster
|
|
Brandmerk: 3215 B Amst 1953 |
Opmerking: – |
|
|
Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht. De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand. U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad. |
|
|
Toon de scan van kaart 1 (voorzijde) |
|
|
Toon de scan van kaart 1 (achterzijde) |
|
|
Toon de scan van Getuigschrift van branding 1 |
|
|