Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Spes

Meetnummer: A8557N
  Meetnummer:
A8557N
District:
Amsterdam
Meetdatum:
24 januari 1935
Meetplaats:
Amsterdam
Eerste meting?:
Nee
 
  Naam schip
Spes
Opmerking bij naam schip:
Naamswijziging 1943 ?
 
  Scheepstype:
sleepboot
Materiaal:
staal
Werf:
Pannevis
Plaats werf:
Alphen a/d Rijn
Bouwjaar:
1926
 
  Lengte:
17,48 meter
Breedte:
4,47 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
6,888 ton
   
  Eigenaar:
H. Kamphuizen
Domicilie:
Amsterdam
Opmerking bij eigenaar:
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: R24934N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
  Er bestaat een Vorige meting voor dit schip onder meetnummer: R6376N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Literatuur:
In ligger staat 24 B Dord 1926, maar moet 42 B Dord 1926 zijn (zie R6376N): 24 B Dord 1926 is een ander schip.
Status:
 
Andere naam: Ja Ma
  Naam:
Ja Ma
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere naam: L' Avenir
  Naam:
L' Avenir
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1918_054
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1920_002
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
42 B Dord 1926
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R6376N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R24934N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.