Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Nieuwe Zorg

Meetnummer: A8668N
  Meetnummer:
A8668N
District:
Amsterdam
Meetdatum:
25 juni 1935
Meetplaats:
Amsterdam
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Nieuwe Zorg
Opmerking bij naam schip:
Naamswijziging 1937
 
  Scheepstype:
motorsleepboot
Materiaal:
staal
Werf:
Mulder en Suurmeijer
Plaats werf:
Foxhol
Bouwjaar:
1935
 
  N.B. De naam van de werf is aangepast. De originele invoer is: Muller en Zinsmeijer .  
  Lengte:
14,00 meter
Breedte:
3,64 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
4,046 ton
   
  Eigenaar:
S.L. van der Zande
Domicilie:
Amsterdam
Opmerking bij eigenaar:
 
  N.B. De naam van de eigenaar is aangepast. De originele invoer is: F.L. v.d. Zon .  
  Er bestaat een Volgende meting die naar deze meting verwijst: R33211N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.).
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
De werfnaam in de ligger leest als Mulle en Zinsmeijer.
Literatuur:
Status:
 
Andere naam: Henricus
  Naam:
Henricus
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1918_073
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1920_010
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
1580 B Amst 1935
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R33211N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.