Meetnummer:
D2131N
|
|
Meetnummer: D2131N |
District:
Dordrecht |
Meetdatum: 26 oktober 1908 |
Meetplaats: Hardinxveld |
Eerste meting?: Ja |
|
|
Naam schip Maria Wilhelmina |
Opmerking bij naam schip: – |
|
|
Scheepstype: klipperaak |
Materiaal: staal |
Werf:
– |
Plaats werf: Hardinxveld |
Bouwjaar: 1908 |
|
|
N.B. Het scheepstype is aangepast. De originele invoer is: clipperaak .
|
|
|
Lengte: 31,10 meter |
Breedte: 6,07 meter |
Inzinking: – |
Waterverplaatsing: 224,149 ton |
|
|
|
Eigenaar: L. Leenman |
Domicilie: Hardinxveld |
Opmerking bij eigenaar: – |
|
|
Opmerkingen
|
|
Opmerking uit ligger: Na hermeting 209,408 ton laadvermogen |
Aanvullende info: – |
Literatuur: – |
Status: – |
|
|
Hermeting
|
|
Datum: 8 september 1926 |
Plaats: Dordrecht |
Opmerking: – |
|
|
Andere naam: Geertruida Johanna
|
|
Naam: Geertruida Johanna |
Jaar van ingang: – |
Opmerking: Overgeschreven in maart 1914 |
|
|
Andere eigenaar, naam is Adrianus Dubbelman
|
|
Naam: Adrianus Dubbelman |
Domicilie: Lage Zwaluwe |
Jaar van ingang: – |
Opmerking: Overgeschreven in maart 1914 |
|
|
Scans van de liggers
|
|
Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam
onder nummer:
H1937_026
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster.
Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
|
|
|
Kadaster
|
|
Brandmerk: 84 B Dord 1926 |
Opmerking: – |
|
|
Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G12092N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.) |
|
|
Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R22478N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.) |
|
|
Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht. De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand. U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad. |
|
|
Toon de scan van kaart 1 (voorzijde) |
|
|
Toon de scan van kaart 1 (achterzijde) |
|
|
Toon de scan van Getuigschrift van branding 1 |
|
|
Toon de scan van Getuigschrift van branding 2 |
|
|
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens,
naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.
|