Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Pietronella Cornelia

Meetnummer: D3583N
  Meetnummer:
D3583N
District:
Dordrecht
Meetdatum:
15 oktober 1925
Meetplaats:
Nieuw-Lekkerland
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Pietronella Cornelia
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
motorschip 30 pk
Materiaal:
staal
Werf:
Van Limborgh & Jansen
Plaats werf:
Nieuw-Lekkerland
Bouwjaar:
1925
 
  N.B. De werf staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
N.B. De plaats van de werf is aangepast. De originele invoer is: Nieuw Lekkerland .
 
  Lengte:
24,50 meter
Breedte:
4,56 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
83,294 ton
   
  Eigenaar:
G.K. Korporaal
Domicilie:
Nieuw-Lekkerland
Opmerking bij eigenaar:
 
  N.B. De naam van de eigenaar is aangepast. De originele invoer is: G.K. Korperaal .
N.B. De domicilie is aangepast. De originele invoer is: Nieuw Lekkerland .
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: Mp779N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Kromhout, type M-2. Nr. 3307
Literatuur:
Korporaal, J. (2002) Het Oud-Beijerlandse schippersgeslacht Korporaal, uitg. J. Korporaal. (motor)gegevens archieven Kromhout museum Amsterdam
Status:
1933 Arend Korporaal/1938 Hendrik Bouman Nieuwerhoorn (Elisabeth)/1948 Pieter de Hoog Spijkernisse (Zeven Gebroeders)/1955 Cornelis de Korte Herkingen (Jacoda)/1961 Cornelis Markus Herkingen (Jacoda)/1961 Hendrik Smit Rotterdam (Gré)/1963 Klaas van de Wal Rotterdam (Hoop)/1990 Tjerk Schipper Rotterdam/2000 Philip Davis Rotterdam/2003 Harry Speijer en Elma Speijer-Mol (Elisabeth Maatje).
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1938_115
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
1073 B Dord 1928
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R26338N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.