Meetnummer:
G4717N
|
|
Meetnummer: G4717N |
District:
Groningen |
Meetdatum: 23 december 1937 |
Meetplaats: Groningen |
Eerste meting?: Onbekend |
|
|
Naam schip De Goede Gunst |
Opmerking bij naam schip: – |
|
|
Scheepstype: tjalkschip |
Materiaal: staal |
Werf:
J. Bos |
Plaats werf: Delfstrahuizen |
Bouwjaar: 1897 |
|
|
N.B. De werf staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
|
|
|
Lengte: 25,63 meter |
Breedte: 5,26 meter |
Inzinking: – |
Waterverplaatsing: 166,944 ton |
|
|
|
Eigenaar: Wubbo van der Molen |
Domicilie: Delfzijl |
Opmerking bij eigenaar: – |
|
|
N.B. De naam van de eigenaar is aangepast. De originele invoer is: W. van der Molen .
|
|
|
Opmerkingen
|
|
Opmerking uit ligger: – |
Aanvullende info: Eerste eigenaar volgens inschrijving in het Kadaster in 1897. |
Literatuur: Tresoar 93-13 Zeilmakerij fa. M.F. de Vries te Lemmer, Inv. 4. Snij- of bestekboek van M.P. de Vries en later F.M. de Vries, voor nieuwe schepen, 1852-1901. |
Status: – |
|
|
Andere eigenaar, naam is Gerrit Rudolfus van der Meer
|
|
Naam: Gerrit Rudolfus van der Meer |
Domicilie: Lemmer |
Jaar van ingang: – |
Opmerking: – |
|
|
Scans van de liggers
|
|
Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam
onder nummer:
H1949_122
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster.
Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
|
|
|
|
Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam
onder nummer:
H1950_038
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster.
Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
|
|
|
Kadaster
|
|
Brandmerk: 438 Heerenv 1897 |
Opmerking: – |
|
|
Het brandmerk in de LSD (438 Heerenv 1897) is van voor 1927. Daar zijn geen scans van beschikbaar. |
|
|
|
Brandmerk: 1 B Heerenv 1927 |
Opmerking: – |
|
|
Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht. De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand. U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad. |
|
|
Toon de scan van kaart 1 (voorzijde) |
|
|
Toon de scan van kaart 1 (achterzijde) |
|
|
Toon de scan van Getuigschrift van branding 1 |
|
|