Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Elisabeth

Meetnummer: Hz1440N
  Meetnummer:
Hz1440N
District:
Hoogezand
Meetdatum:
15 september 1909
Meetplaats:
Stadskanaal
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Elisabeth
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
aakschip
Materiaal:
staal
Werf:
Plaats werf:
Stadskanaal
Bouwjaar:
1909
 
  Lengte:
25,00 meter
Breedte:
4,78 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
108,266 ton
   
  Eigenaar:
Harm Baas
Domicilie:
Winschoten
Opmerking bij eigenaar:
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: G5403N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Harm Baas getrouwd met Elisabeth de Vries in 1889.
Literatuur:
Status:
 
Hermeting
  Lengte:
25 m 00 cm
Breedte:
4 m 78 cm
Inzinking:
Waterverplaatsing:
105,880 ton
   
Hermeting
  Datum:
31 mei 1918
Plaats:
Zwolle
Opmerking:
 
Andere naam: Geertruida
  Naam:
Geertruida
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is Thijs Vroom
  Naam:
Thijs Vroom
Domicilie:
Groningen
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is L. en A.H. Bakhuis
  Naam:
L. en A.H. Bakhuis
Domicilie:
Veendam
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1962_086
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1963_089
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
812 B Winsch 1939
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G5403N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G9040N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.