Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Dankbaarheid

Meetnummer: Hz313N
  Meetnummer:
Hz313N
District:
Hoogezand
Meetdatum:
15 april 1902
Meetplaats:
Hoogezand
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Dankbaarheid
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
tjalk
Materiaal:
staal
Werf:
W. Boerma
Plaats werf:
Hoogezand
Bouwjaar:
1902
 
  N.B. De werf staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.  
  Lengte:
24,60 meter
Breedte:
4,96 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
151,694 ton
   
  Eigenaar:
E. Corporaal
Domicilie:
Wildervank
Opmerking bij eigenaar:
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: G5354N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Literatuur:
Scheepvaart, OFFICIEEL ORGAAN van Cargadoors en Scheepsagenten te Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en Maassluis, No. 5580, 31 december 1902.
Status:
 
Hermeting
  Lengte:
24 m 50 cm
Breedte:
4 m 96 cm
Inzinking:
Waterverplaatsing:
140,612 ton
   
Hermeting
  Datum:
12 november 1925
Plaats:
Martenshoek
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is H. Velvis
  Naam:
H. Velvis
Domicilie:
Bierum
Jaar van ingang:
Opmerking:
1914 in eigendom overgegaan gemotoriseerd, 40 pk
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1961_064
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
2080 B Gron 1943
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G5354N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G9419N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G12156N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
  Brandmerk:
1323 Z Gron 1930
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G5354N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.