Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Elizabeth

Meetnummer: Hz623N
  Meetnummer:
Hz623N
District:
Hoogezand
Meetdatum:
18 juli 1903
Meetplaats:
Hoogezand
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Elizabeth
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
bolpraam
Materiaal:
staal
Werf:
Plaats werf:
Hoogezand
Bouwjaar:
1903
 
  Lengte:
21,70 meter
Breedte:
4,08 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
78,321 ton
   
  Eigenaar:
W. Groenewold
Domicilie:
Bierum
Opmerking bij eigenaar:
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: G5064N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Andere naam: Transport Mij No 10
  Naam:
Transport Mij No 10
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere naam: Ebenhaƫzer
  Naam:
Ebenhaƫzer
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is N.V. Transport Maatschappij
  Naam:
N.V. Transport Maatschappij
Domicilie:
Groningen
Jaar van ingang:
Opmerking:
1918 in eigendom overgegaa
 
Andere eigenaar, naam is J. Mulder
  Naam:
J. Mulder
Domicilie:
Ten Boer
Jaar van ingang:
Opmerking:
1908 in eigendom overgegaan
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1961_126
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
2051 B Gron 1942
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G5064N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G7496N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G10158N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.