Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Volharding

Meetnummer: Mp130N
  Meetnummer:
Mp130N
District:
Meppel
Meetdatum:
19 juni 1928
Meetplaats:
Dedemsvaart
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Volharding
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
motorschip (wad en sontvaarder)
Materiaal:
staalijzer
Werf:
Gebr. Mittendorff
Plaats werf:
Dedemsvaart
Bouwjaar:
1928
 
  N.B. Het scheepstype is aangepast. De originele invoer is: motorschip .  
  Lengte:
31,50 meter
Breedte:
5,40 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
170,159 ton
   
  Eigenaar:
G. Wennemers
Domicilie:
Nieuwleusen
Opmerking bij eigenaar:
 
  N.B. De naam van de eigenaar staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
N.B. De domicilie staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: G8785N
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Eigendomsgegevens aangevuld uit ligger Binnenmeetbrieven Groningen 1
Literatuur:
Status:
 
Hermeting
  Lengte:
31 m 50 cm
Breedte:
5 m 40 cm
Inzinking:
Waterverplaatsing:
168,377 ton
   
Hermeting
  Datum:
28 juli 1928
Plaats:
Meppel
Opmerking:
 
Andere naam: Haai
  Naam:
Haai
Jaar van ingang:
Opmerking:
naamswijziging 1939
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1971_023
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
396 Z Zwolle 1929
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G8785N  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G11742N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 2
 
  Brandmerk:
199 B Zwolle 1928
Opmerking:
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.