Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Familietrouw

Meetnummer: Mp196N
  Meetnummer:
Mp196N
District:
Meppel
Meetdatum:
23 juli 1929
Meetplaats:
Zwartsluis
Eerste meting?:
Nee
 
  Naam schip
Familietrouw
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
bolpraam
Materiaal:
ijzer
Werf:
Plaats werf:
Stadskanaal
Bouwjaar:
1894
 
  N.B. De plaats van de werf staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.  
  Lengte:
20,50 meter
Breedte:
4,06 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
54,057 ton
   
  Eigenaar:
G. Schonewille
Domicilie:
Hoogeveen
Opmerking bij eigenaar:
 
  N.B. De naam van de eigenaar staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
N.B. De domicilie staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: AN1801 (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
  Er bestaat een Vorige meting voor dit schip onder meetnummer: Z503N
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Zand en Grindhandel Veen eigenaar van 1957 tot 1976
Literatuur:
Museumschip van het Veenkoloniaal Museum Veendam/Nieuwe Pekela
Status:
Sinds 1994 eigendom van het Veenkoloniaal Museum Veendam
 
Andere eigenaar, naam is Muskee
  Naam:
Muskee
Domicilie:
Hoogeveen
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is Ploeg
  Naam:
Ploeg
Domicilie:
Oosterbeek
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is Zand en Grindhandel Veen
  Naam:
Zand en Grindhandel Veen
Domicilie:
Zwolle
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1971_034
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
17528 B Rott 1985
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: AN1801 (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Dit schip is bewaard gebleven
  Dit schip komt voor in het Bestand Historische Schepen (BHS), de database van Het Historisch Bedrijfsvaartuig, onder BHS nummer 13272. Klik hier om de gegevens over de huidige staat van het schip in te zien. (Opent in een nieuw venster).  
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.