Meetnummer:
Mp196N
|
|
Meetnummer: Mp196N |
District:
Meppel |
Meetdatum: 23 juli 1929 |
Meetplaats: Zwartsluis |
Eerste meting?: Nee |
|
|
Naam schip Familietrouw |
Opmerking bij naam schip: – |
|
|
Scheepstype: bolpraam |
Materiaal: ijzer |
Werf:
– |
Plaats werf: Stadskanaal |
Bouwjaar: 1894 |
|
|
N.B. De plaats van de werf staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
|
|
|
Lengte: 20,50 meter |
Breedte: 4,06 meter |
Inzinking: – |
Waterverplaatsing: 54,057 ton |
|
|
|
Eigenaar: G. Schonewille |
Domicilie: Hoogeveen |
Opmerking bij eigenaar: – |
|
|
N.B. De naam van de eigenaar staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd. N.B. De domicilie staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
|
|
|
Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: AN1801 (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
|
|
|
Er bestaat een Vorige meting voor dit schip onder meetnummer: Z503N
|
|
|
Opmerkingen
|
|
Opmerking uit ligger: – |
Aanvullende info: Zand en Grindhandel Veen eigenaar van 1957 tot 1976 |
Literatuur: Museumschip van het Veenkoloniaal Museum Veendam/Nieuwe Pekela |
Status: Sinds 1994 eigendom van het Veenkoloniaal Museum Veendam |
|
|
Andere eigenaar, naam is Muskee
|
|
Naam: Muskee |
Domicilie: Hoogeveen |
Jaar van ingang: – |
Opmerking: – |
|
|
Andere eigenaar, naam is Ploeg
|
|
Naam: Ploeg |
Domicilie: Oosterbeek |
Jaar van ingang: – |
Opmerking: – |
|
|
Andere eigenaar, naam is Zand en Grindhandel Veen
|
|
Naam: Zand en Grindhandel Veen |
Domicilie: Zwolle |
Jaar van ingang: – |
Opmerking: – |
|
|
Scans van de liggers
|
|
Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam
onder nummer:
H1971_034
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster.
Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
|
|
|
Kadaster
|
|
Brandmerk: 17528 B Rott 1985 |
Opmerking: – |
|
|
Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: AN1801 (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.) |
|
|
Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht. De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand. U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad. |
|
|
Toon de scan van kaart 1 (voorzijde) |
|
|
Toon de scan van kaart 1 (achterzijde) |
|
|
Toon de scan van Getuigschrift van branding 1 |
|
|
Dit schip is bewaard gebleven
|
|
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens,
naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.
|