Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Volharding

Meetnummer: Mp801N
  Meetnummer:
Mp801N
District:
Meppel
Meetdatum:
19 oktober 1933
Meetplaats:
Zwartsluis
Eerste meting?:
Nee
 
  Naam schip
Volharding
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
klipperaakschip
Materiaal:
ijzer
Werf:
Van Goor & Spiekman
Plaats werf:
Zwartsluis
Bouwjaar:
1911
 
  N.B. De plaats van de werf is aangepast. De originele invoer is: Meppel .  
  Lengte:
25,29 meter
Breedte:
5,02 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
139,017 ton
   
  Eigenaar:
H. Danser
Domicilie:
Zwartsluis
Opmerking bij eigenaar:
 
  N.B. De naam van de eigenaar staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
N.B. De domicilie staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: G4068N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
  Er bestaat een Vorige meting voor dit schip onder meetnummer: Zs253N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
eigenaar Hein Danser (1888-1957) schipper Henk Danser (1912-1999). Eigendomsgegevens aangevuld uit ligger Binnenmeetbrieven Groningen 1
Literatuur:
Steeg, H. van der (2001) Genealogie van de familie Danser afkomstig uit Meppel, particuliere uitgave Rotterdam
Status:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1971_135
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
557 B Zwolle 1933
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: G4068N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R25913N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R30449N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R32538N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R39858N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R39860N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: Zs253N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 2
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 3
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.