Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Prins Hendrik der Nederlanden

Meetnummer: R1940N
  Meetnummer:
R1940N
District:
Rotterdam
Meetdatum:
22 oktober 1902
Meetplaats:
Rotterdam
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Prins Hendrik der Nederlanden
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
motorschip 25 pk
Materiaal:
staal
Werf:
Pannevis
Plaats werf:
Alphen a/d Rijn
Bouwjaar:
1901
 
  N.B. De werf staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.  
  Lengte:
27,45 meter
Breedte:
5,55 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
126,677 ton
   
  Eigenaar:
A. Booij
Domicilie:
Zutphen
Opmerking bij eigenaar:
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: R18489N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Andere naam: Adriana
  Naam:
Adriana
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere naam: Pieternella II
  Naam:
Pieternella II
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is J. Hagenaar
  Naam:
J. Hagenaar
Domicilie:
Giessendam
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is W. de Wijs
  Naam:
W. de Wijs
Domicilie:
Made
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is H. Hovestadt en A. Dekker
  Naam:
H. Hovestadt en A. Dekker
Domicilie:
Rotterdam en Sliedrecht
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is G. Booij Azn.
  Naam:
G. Booij Azn.
Domicilie:
Zutphen
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1973_190
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
2218 B Rott 1927
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R18489N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R33885N  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.