Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Volharding

Meetnummer: R2676N
  Meetnummer:
R2676N
District:
Rotterdam
Meetdatum:
6 september 1904
Meetplaats:
Rotterdam
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Volharding
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
klipper
Materiaal:
ijzer
Werf:
Plaats werf:
Hoogezand
Bouwjaar:
1885
 
  Lengte:
36,95 meter
Breedte:
6,58 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
305,766 ton
   
  Eigenaar:
Wed. O. Meijer
Domicilie:
Rotterdam
Opmerking bij eigenaar:
Eigenaarswijziging A'dam 8/8/1910
 
 
Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: GD3281B. Deze meting komt niet voor in de database, mogelijk omdat het een buitenlandse meting is. De Nederlandse meting R16213N verwijst ook naar die meting.
 
Hermeting
  Datum:
15 mei 1931
Plaats:
België
Opmerking:
 
Andere naam: Venus
  Naam:
Venus
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere naam: Joséphine
  Naam:
Joséphine
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is N.V. Nederlandsche NIET LEESBAAR Reederij
  Naam:
N.V. Nederlandsche NIET LEESBAAR Reederij
Domicilie:
Amsterdam
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is J.W. Peters
  Naam:
J.W. Peters
Domicilie:
Doornenburg
Jaar van ingang:
Opmerking:
Eigenaarswijziging A'dam 1/6/1924
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1974_137
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
1169 B Amst 1929
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: GN950  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R16213N  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R21358N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R29068N  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R37577N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 2
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.