Meetnummer:
R771N
|
|
Meetnummer: R771N |
District:
Rotterdam |
Meetdatum: – |
Meetplaats: – |
Eerste meting?: Ja |
|
|
Naam schip Repos Ailleurs |
Opmerking bij naam schip: – |
|
|
Scheepstype: aakschip |
Materiaal: staal en ijzer |
Werf:
Kalkman |
Plaats werf: Capelle a/d IJssel |
Bouwjaar: 1897 |
|
|
N.B. De werf staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
|
|
|
Lengte: 72,63 meter |
Breedte: 8,00 meter |
Inzinking: 2,31 meter |
Waterverplaatsing: 646,134 ton |
|
|
|
Eigenaar: W.C. v.d. Haak en T.J. van Schoell |
Domicilie: Rotterdam |
Opmerking bij eigenaar: Gemeten voor 1899, geregistreerd 30 jan 1900. EIgendomswijziging R'dam 25/10/1915 |
|
|
N.B. De naam van de eigenaar is aangepast. De originele invoer is: W.C. v.d. Haak en T.J. van Schell .
|
|
|
Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: AE12069B. Deze meting komt niet voor in de database, mogelijk omdat het een buitenlandse meting is. De Nederlandse meting A22238N verwijst ook naar die meting. (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
|
|
|
Opmerkingen
|
|
Opmerking uit ligger: – |
Aanvullende info: Eerste afmetingen aangevuld uit Mulder en Weijling (2005) zijn fout! |
Literatuur: Mulder, Ger en Paul Weijling (2005) Verdwenen scheepshellingen Ruim drie eeuwen scheepsbouw in Capelle aan den IJssel, Historische Vereniging Capelle aan den IJssel |
Status: – |
|
|
Hermeting
|
|
Datum: 13 april 1904 |
Plaats: Rotterdam |
Opmerking: – |
|
|
Lengte: 58 m 65 cm |
Breedte: 8 m 31 cm |
Inzinking: – |
Waterverplaatsing: 647,581 ton |
|
|
|
Hermeting
|
|
Datum: 15 mei 1935 |
Plaats: Belgiƫ |
Opmerking: – |
|
|
Andere naam: Louisa
|
|
Naam: Louisa |
Jaar van ingang: – |
Opmerking: – |
|
|
Andere eigenaar, naam is P.J. Hammer jr
|
|
Naam: P.J. Hammer jr |
Domicilie: Bokhoven |
Jaar van ingang: – |
Opmerking: EIgendomswijziging R'dam 2/4/1925 |
|
|
Andere eigenaar, naam is Peter van Eersel
|
|
Naam: Peter van Eersel |
Domicilie: Waspik |
Jaar van ingang: – |
Opmerking: – |
|
|
Scans van de liggers
|
|
Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam
onder nummer:
H1972_156
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster.
Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
|
|
|
Kadaster
|
|
Brandmerk: 1032 B Rott 1927 |
Opmerking: – |
|
|
Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: A22238N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.) |
|
|
Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: GN1352 (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.) |
|
|
Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: RN1819 (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.) |
|
|
Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht. De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand. U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad. |
|
|
Toon de scan van kaart 1 (voorzijde) |
|
|
Toon de scan van kaart 1 (achterzijde) |
|
|
Toon de scan van kaart 2 (voorzijde) |
|
|
Toon de scan van kaart 2 (achterzijde) |
|
|
Toon de scan van Getuigschrift van branding 1 |
|
|
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens,
naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.
|