Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Welvaren

Meetnummer: R807N
  Meetnummer:
R807N
District:
Rotterdam
Meetdatum:
Meetplaats:
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Welvaren
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
aakschip
Materiaal:
staal
Werf:
A. Pannevis
Plaats werf:
Alphen a/d Rijn
Bouwjaar:
1896
 
  N.B. De werf staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.  
  Lengte:
Breedte:
Inzinking:
Waterverplaatsing:
250,480 ton
   
  Eigenaar:
J. van Laar
Domicilie:
Rotterdam
Opmerking bij eigenaar:
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: R10813N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Gemeten voor 1899, geregistreerd 6 feb 1900.
Aanvullende info:
De ligger geeft foutief Rozenbrand als naam.
Literatuur:
Status:
 
Hermeting
  Datum:
18 juni 1900
Plaats:
Rotterdam
Opmerking:
 
  Lengte:
35 m 10 cm
Breedte:
6 m 04 cm
Inzinking:
Waterverplaatsing:
252,654 ton
   
Andere eigenaar, naam is M. Rosenbrand
  Naam:
M. Rosenbrand
Domicilie:
’s Gravenmoer
Jaar van ingang:
Opmerking:
eigendomswiseling 17/2/1906, 3/5/1917
 
Andere eigenaar, naam is B. Koch
  Naam:
B. Koch
Domicilie:
Maurik
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is H. Hoogeveen
  Naam:
H. Hoogeveen
Domicilie:
Rotterdam
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1972_163
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
2182 B Rott 1927
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: A15691N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: A20805N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R10813N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 2
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.