Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Paula

Meetnummer: R8484N
  Meetnummer:
R8484N
District:
Rotterdam
Meetdatum:
22 december 1931
Meetplaats:
IJsselmonde
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Paula
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
motorvrachtschip
Materiaal:
staal
Werf:
De Jong en Smit (Bouwnummer 75)
Plaats werf:
IJsselmonde
Bouwjaar:
1931
 
  Lengte:
27,03 meter
Breedte:
5,05 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
125,360 ton
   
  Eigenaar:
P.H. Voerman
Domicilie:
Sas van Gent
Opmerking bij eigenaar:
 
 
Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: BR2624B. Deze meting komt niet voor in de database, mogelijk omdat het een buitenlandse meting is. De Nederlandse meting R15377N verwijst ook naar die meting. (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Literatuur:
Peter Mulder (2011) Scheepswerf De Jong en Smit 1921-1975 te IJsselmonde, Coolegem Media. A.R. Koppejan (2008) De Blikken Motor De laatste beurtschippers van Zeeland 2, Uitgeverij ADZ, Vlissingen
Status:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1980_042
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
5954 B Rott 1938
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R15377N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R23144N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R29642N  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.