Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Rijnvaart

Meetnummer: R993N
  Meetnummer:
R993N
District:
Rotterdam
Meetdatum:
Meetplaats:
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Rijnvaart
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
aakschip
Materiaal:
ijzer
Werf:
A. Pannevis
Plaats werf:
Alphen a/d Rijn
Bouwjaar:
1888
 
  N.B. De werf staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.  
  Lengte:
Breedte:
Inzinking:
Waterverplaatsing:
330,065 ton
   
  Eigenaar:
C.C. Staab
Domicilie:
Rotterdam
Opmerking bij eigenaar:
Gemeten voor 1899, geregistreerd 26 mrt 1900. EIgendomswijziging R'dam 19/9/1905
 
 
Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: AE13114B. Deze meting komt niet voor in de database, mogelijk omdat het een buitenlandse meting is. De Nederlandse meting A17336N verwijst ook naar die meting. (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Literatuur:
De Rijnbode 29/7/1888
Status:
 
Hermeting
  Datum:
14 juli 1904
Plaats:
Rotterdam
Opmerking:
 
  Lengte:
43 m 55 cm
Breedte:
6 m 59 cm
Inzinking:
Waterverplaatsing:
332,909 ton
   
Hermeting
  Datum:
28 augustus 1937
Plaats:
Belgiƫ
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is R.B. Kooij
  Naam:
R.B. Kooij
Domicilie:
Rotterdam
Jaar van ingang:
Opmerking:
EIgendomswijziging R'dam 30/10/1924
 
Andere eigenaar, naam is G. de Keijzer
  Naam:
G. de Keijzer
Domicilie:
Sirjansland gem Dirksland
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1972_200
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
3939 B Rott 1928
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: A17336N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R28751N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.