Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip James Laming

Meetnummer: Zb1333N
  Meetnummer:
Zb1333N
District:
Zevenbergen
Meetdatum:
8 september 1928
Meetplaats:
Roodevaart
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
James Laming
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
motorvrachtschip 60 pk
Materiaal:
staal
Werf:
Gebr. Paans
Plaats werf:
Roodevaart
Bouwjaar:
1928
 
  Lengte:
25,65 meter
Breedte:
4,96 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
104,001 ton
   
  Eigenaar:
James Laming Beurtvaart N.V.
Domicilie:
Rotterdam
Opmerking bij eigenaar:
 
  N.B. De naam van de eigenaar staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
N.B. De domicilie staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: R12960N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
te water gelaten 24-08-1928
Aanvullende info:
Eigendoms en naamswijziging 9/6/1941
Literatuur:
Status:
 
Andere naam: Door gunst Verkregen
  Naam:
Door gunst Verkregen
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Andere eigenaar, naam is W. Snoei
  Naam:
W. Snoei
Domicilie:
Capelle a/d IJssel
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H2013_080
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
3493 B Rott 1928
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R12960N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R17967N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R22854N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R31153N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.