Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Anthonetta

Meetnummer: G2933N
  Meetnummer:
G2933N
District:
Groningen
Meetdatum:
28 oktober 1929
Meetplaats:
Foxhol
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Anthonetta
Opmerking bij naam schip:
 
  Scheepstype:
motorschip
Materiaal:
staal
Werf:
J. Bijlholt
Plaats werf:
Foxhol
Bouwjaar:
1929
 
  N.B. De naam van de werf is aangepast. De originele invoer is: J. Bijholt .  
  Lengte:
27,04 meter
Breedte:
5,05 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
121,989 ton
   
  Eigenaar:
C. v.d. Ouden
Domicilie:
Oude Tonge
Opmerking bij eigenaar:
 
  N.B. De naam van de eigenaar staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
N.B. De domicilie staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: R28657N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Eigendomsgegevens aangevuld uit ligger Binnenmeetbrieven Groningen 1
Literatuur:
Status:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1948_006
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1948_019
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
28 B Brielle 1929
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R28657N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
Dit schip is bewaard gebleven
  Dit schip komt voor in het Bestand Historische Schepen (BHS), de database van Het Historisch Bedrijfsvaartuig, onder BHS nummer 10413. De huidige eigenaar van het schip geeft echter geen toestemming om die gegevens openbaar te maken.  
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.