Liggers Scheepsmetingsdienst: Details over het schip Elizabeth Juliana

Meetnummer: H2355N
  Meetnummer:
H2355N
District:
's-Gravenhage
Meetdatum:
25 juni 1925
Meetplaats:
Leiden
Eerste meting?:
Ja
 
  Naam schip
Elizabeth Juliana
Opmerking bij naam schip:
naam gewijzigd in Hendrika dd 8/4/1935
 
  Scheepstype:
sleepschip
Materiaal:
staal
Werf:
N.V. Scheepsbouw en Reparatiewerf De Hoop v/h Gebrs. Boot (Bouwnummer 1191)
Plaats werf:
Leiden
Bouwjaar:
1925
 
  N.B. De werf staat niet in de ligger, maar is uit andere bronnen toegevoegd.  
  Lengte:
50,00 meter
Breedte:
6,60 meter
Inzinking:
Waterverplaatsing:
540,542 ton
   
  Eigenaar:
J.J.G. Hollink
Domicilie:
Hasselt
Opmerking bij eigenaar:
 
  Er bestaat een Volgende meting voor dit schip onder meetnummer: LG8172B. Deze meting komt niet voor in de database, mogelijk omdat het een buitenlandse meting is.
 
Opmerkingen
  Opmerking uit ligger:
Aanvullende info:
Werfnaam uit Statistiek van den Nederlandschen Scheepsbouw 1925
Literatuur:
Bouwnummer ref. Maritiem Museum Rotterdam o.a. bestekboeken inv. no. TA100 t/m TA108 en inv. no. TA2195 Scheepsbouwkundige documentatie van de Gebroeders Boot, Leiderdorp
Status:
 
Hermeting
  Datum:
7 oktober 1937
Plaats:
Belgie
Opmerking:
 
Andere naam: Hendrika
  Naam:
Hendrika
Jaar van ingang:
Opmerking:
 
Scans van de liggers
  Een scan van de originele registratie van deze meting is terug te vinden bij het Maritiem Museum Rotterdam onder nummer: H1959_072
(Klik op het nummer om de scan te bekijken. Opent in een nieuw venster. Vergeet niet het venster weer te sluiten als u ermee klaar bent.)
 
Kadaster
  Brandmerk:
43 B Leid 1926
Opmerking:
 
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: A22921N  
  Er bestaat nog een meting voor dit brandmerk: R33075N (Klik op het nummer om de details te zien. Daarna komt u terug in dit scherm.)  
 

Het kadaster hield mutaties rond een brandmerk bij op kaarten. De voorkant van iedere kaart bevatte de scheeps- en eigendomsgegevens, de achterkant hypotheekgegevens. Als er veel wijzigingen in de teboekstelling kwamen dan werden er vervolgkaarten gebruikt. Daarnaast vereiste de wet per brandmerk een "Getuigschrift van branding", een bewijs dat het brandmerk ook werkelijk op het schip is aangebracht.
De kaarten en/of getuigschriften voor dit brandmerk zijn bewaard gebleven en ingescand.
U kunt de scans bekijken met de verwijzingen hieronder. Klik op een regel om de betreffende scan te zien. Iedere scan opent in een nieuw tabblad.
 
  Toon de scan van kaart 1 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 1 (achterzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (voorzijde)
 
  Toon de scan van kaart 2 (achterzijde)
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 1
 
  Toon de scan van Getuigschrift van branding 2
 
Het verband tussen (en de chronologie van) meetdata en -plaatsen, meetnummers, meetgegevens, naamswijzigingen en eigendomswisselingen is niet altijd aan te geven.
Raadpleeg de originele registratie voor een interpretatie daarvan.